Malá Červená Kniha o CBD a RECENZIA od WEEDBLOGu. Aká je len nedávno vydaná knižná publikácia od špičkových vedcov, akademikov a renomovaných odborníkov? Zabudnite na hlúposti, ktoré sa dočítate na slovenskom internete, kde sú zverejnené texty od viacerých pologramotných jedincov. Kniha Little Red Book of CBD vám odhalí skutočnú pravdu o jednom z najväčších fenoménov 21. storočia, ktorý rozdeľuje nielen slovenskú spoločnosť na dva tábory s rozdielnym názorom. Čo však hovoria o kontroverznej látke CBD (Kanabidiol) dostupné vedecké dáta?

Little Red Book of CBD, ako znie jej originálny názov, nie je o názoroch ani postojoch, ale o vedeckom bádaní po tom, čo všetko ponúka a neponúka jeden z najslávnejších kanabinoidov z konope. Tak isto sa ale v relatívne stručnej, no výstižnej knihe píše o tom, ako správne užívať a dávkovať CBD, ako si správne vybrať CBD produkt alebo či existujú aj nejaké vedľajšie účinky. Čitateľ v nej jednoducho nájde všetko dôležité, čo by mal vedieť ešte pred samotným začatím užívania konopných produktov s obsahom spomenutých účinných látok. A to bez toho, aby musel vynakladať akékoľvek úsilie na dôkladne filtrovanie dôveryhodných informácií od tých nedôveryhodných, ktorých je dnes plný internet.

Malá červená kniha o CBD RECENZIA (Little Red Book of CBD)

Kniha Little Red Book of CBD (1. vydanie)

Za publikáciou Malá Červená Kniha o CBD stojí dvojica Antonious G. X. Trochopoulos, MPharm, PhD a Ervin Ivanov, M.D., PhD z Bulharska. Prvý autor je odborník na farmaceutické produkty, kam spadajú aj bežné lieky, zatiaľ čo druhý autor patrí medzi skúsených lekárov a akademikov, ktorí sa pohybujú v medicíne aj vo farmakológii. Nejde teda o žiadnych príležitostných podnikateľov ani špekulantov, ale partiu fundovaných odborníkov, ktorí vedia o interakcii látky Kanabidiol s ľudským telom podstatne viac ako anonymní autori pofidérnych článkov na ešte pofidérnejších weboch. Kniha spomína viacero známych výskumov, kde je stredobodom pozornosti práve CBD.

Počas zaznamenanej histórie a dokonca aj pred ňou ľudia používali rastliny ako liek. Staroveké kultúry vytvorili organizované zoznamy rôznych rastlín a ich liečivých vlastností, aby mohli eliminovať rôzne choroby. Dnes už vieme, že liečivé vlastnosti rastlín pochádzajú z účinných látok v nich. Počas stoviek miliónov rokov sa rastliny vyvinuli tak, aby vytvorili veľké množstvo rozmanitých prírodných látok s rôznymi biologickými aktivitami.

Jeden z odstavcov v publikácii Malá Červená Kniha o CBD
Malá červená kniha o CBD RECENZIA
Malá červená kniha o CBD RECENZIA

Malá červená kniha o CBD – autori

Oboch autorov knihy Little Red Book of CBD je možné nájsť na známej sociálnej sieti Linkedin pre profesionálov, kde majú o sebe zverejnené nejaké tie kariérne informácie. Antonious G. X. Trochopoulos, MPharm, PhD napríklad spomína, že je skúsený farmaceut a výskumný pracovník s akademickým titulom PhD v odbore farmakológia. V súčasnosti pracuje ako Global Feasibility Lead (odbor onkológia) v modernej americkej firme IQVIA, ktorá pomocou sofistikovaných technologických riešení v podstate uľahčuje vedcom ich prácu.

IQVIA je popredným globálnym poskytovateľom pokročilých analytických, technologických riešení a služieb klinického výskumu pre odvetvie biologických vied, ktoré sa venuje vytváraniu inteligentných prepojení, ktoré prinášajú jedinečné inovácie a praktické poznatky.

IQVIA

V životopise jedného z dvoch autorov publikácie Malá Červená Kniha o CBD je ale spomenuté aj to, že viac ako 4 roky pracoval v lekárni ako hlavný farmaceut, pričom má skúsenosti i priamo s konope. Viac ako rok bol totiž v Bulharsku členom výskumného tímu, ktorý sa zaoberal modernizáciou pestovania, žatvy a spracovania kontroverznej rastliny, a to ako v rámci zdravia, tak aj priemyslu ako takého.

Ďalší autor Ervin Ivanov, M.D., PhD pre zmenu píše, že už viac ako 7 rokov zastáva pracovnú pozíciu Doktor na bulharskej University of Sofia (konkrétne Fakulta Farmácie). Aj on však nejaký ten čas pracoval ako farmaceut v jednej zo známych bulharských lekární, kde nadobudol časť skúseností, ktoré mu o pár rokov neskôr pomohli pri písaní skvelo spracovanej knihy Little Red Book of CBD.

Malá červená kniha o CBD – obsah

Čo sa týka samotného obsahu publikácie Malá Červená Kniha o CBD, tak ten je rozdelený na viacero menších tém, kde sa píše predovšetkým o možnostiach využitia kanabinoidu CBD v rámci prevencie alebo opatrenia na vzniknuté zdravotné komplikácie. Autori odbornej publikácie spomínajú okrem iného kožné problémy, epilepsiu, chronické bolesti, sklerózu, rakovinu, úzkosti alebo takú schizofréniu vrátane aktuálne dostupných možností aplikácie Kanabidiolu v rámci takzvanej odbornej medicíny. Každá jedna hlavná téma knihy v podstate hovorí o tom, či je CBD pri špecifickom zdravotnom probléme efektívne alebo neefektívne, resp. či je užitočné pri činnostiach ako športovanie.

Little Red Book of CBD RECENZIA
Little Red Book of CBD RECENZIA
Malá červená kniha o CBD RECENZIA
Malá červená kniha o CBD RECENZIA

Nejde tu však ani tak o návod, ako skôr o to poskytnúť ucelené, vedecky podložené informácie, ktoré čitateľovi publikácie Malá Červená Kniha o CBD pomôžu vytvoriť dôveryhodný prehľad v tom, čo všetko Kanabidiol dokáže alebo nedokáže. Nikoho nenabádajú ku kúpe ani nič podobné, len zhrnuli dôležité odborné fakty a dáta o jednom z najväčších fenoménov modernej doby. Vyplýva to aj zo samotného obsahu, ktorý dokopy tvorí necelých 100 strán vo veľmi kompaktnom formáte pripomínajúcom štandard A6. Text je síce stručný a vecný, no obsahuje asi všetko podstatné a dôležité o vzťahu medzi kanabinoidom CBD a tzv. endokanabinoidným systémom v ľudskom tele. Zatiaľ ale len po anglicky.

Malá červená kniha o CBD RECENZIA

Súhrn odborných informácií o CBD a jeho potenciálnych účinkoch v jednoducho stráviteľnej podobe, za ktorým stoja dvaja fundovaní odborníci na ľudské telo a farmaceutické produkty. Konope do tohto klubu síce priamo nepatrí, no ak by sme hovorili o jej účinných látkach s liečivým potenciálom, ako je napríklad Kanabidiol (CBD), tak majú pomerne dosť spoločného. Ak vás teda zaujíma, čo všetko CBD skutočne dokáže alebo ako ho správne dávkovať či užívať, tak by Malá Červená Kniha o CBD rozhodne nemala ujsť vašej pozornosti. Na svoje si príde ako úplný začiatočník, tak aj ostrieľaný užívateľ konopných produktov s kanabinoidmi, ktorý sa chce dozvedieť niečo nové priamo od vedcov a akademikov.